تبیینگران | همراه جهاد تبیین

یه هدیه معنوی ویژه | قرآن کریم ، عترت اهل بیت ع ، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی

ولایت فقیه شناسی فشرده دو

  • ۱۷

ما در زمان غیبب آقا صاحب الزّمان یک وظیفمون که بسیار اساسی و مهم است کاملا برامون مشخصّه و توسّط تمامی اهل بیت علیه السلام از پیامبر اکرم ص و امام علی ع بگیر تا خود صاحب امرمان حضرت حجّت عج مشخّصه و آن انتظار برای ظهور است که از بهترین اعمال است. الآن بحثمان نیست ولی اگر یکم به حدیث شریف نبوی که میگه انتظار از برترین اعمال است دقیق شویم خواهیم فهمید که واژۀ انتظار در لفظ عامۀ ما به کار نرفته زیرا ما معمولا میگیم کسی منتظره منظورمون اینه این فرد بیکار ایستاده تا یکی بیاد ولی اینجا این یک عمل خوانده شده که با بیکاری تضاد و نقص داردبرای همین هم هست که مقام معظّم رهبری فرمودند انتظار این نیست که ما کاری نکنیم بلکه باید خودمان را آماده کنیم. در واقع همانطور که رهبری عزیز اشاره کردند این معنای آماده کردن خودمان برای ظهور آقا عج است. اینجا باید توجّه کرد که آماده شدن برای ظهور دو قسم فردی و اجتماعی دارد که هردو مهم و لازمۀ هم هستند امّا بخش اجتماعی بسیار اهمیّت بیشتری دارد زیرا افراد کنار هم یک اجتماع را میسازند و وقتی یک جامعه برای ظهور آقا از منظر اجتماعی دارد آماده می شود حتما در آن کنار افرادی کنار هم دارن آماده می شوند و قسم اجتماعی از این منظر پر رنگ تره چون آمادگی فردی را در خودش دارد. برای اینکه جامعه آماده شود باید یک نظام اجتماعی الهی داشته باشد که با مردم و برآمده از آرمان های الهی مردم باشد. در واقع پیامبران هزار تا معجزه داشتند و قدرت خدا در آنها اثبات شده امّا هیچگاه ما نداریم خدا با معجزات به گونه ای دیکتاتوری پیامبری را به قدرت برساند زیرا باید مردم خودشان همراه پیامبر شده و گرد آن بیایند لذا حکومت الهی حتما برآمده از اعتقاد اجتماعی مردم است. نکته دیگر که خیلی مهمّه بحث فرماندهی واحده و اینجا ولایت فقیه بروزی بس شایان دارد.

در یک نظام اجتماعی باید یک قدرت واحد و برتر وجود داشته باشد و بودن چند قدرت عملا موجب تکّه تکّه شدن جهت گیری های حکومت دینی می شود و این خود یک رسم غیر الهی است برای همینم در هر زمان فقط یک امام حقّ در اون زمان داریم که اطاعت از آن واجب است. ما اگر اماممون بود که حرفی نیست ولی چون به خاطر کوتاهی هامون خدا پرده غیبت بین ما و اماممان کشیده تا ایشان برای ما حفظ شوند و این از رحمت الهی است ما باید طبق سفارش معصومین علیهم السلام به افراد مورد تایید آنها مراجعه کنیم تا یه حکومت الهی ای بتوانیم درست کنیم تا با آن به سمت ظهور از نظر ابعاد اجتماعی حرکت کنیم. ما الآن باید بریم و ویژگی های فرد لایق حکومت و نیز ویژگی های فرد لایق مرجعیّت دینی را از قرآن و روایاتی معتبر مانند روایات نهج البلاغه در بیاریم و از بین علما کسی را که بهترین تطبیق و بالاترین شایستگی را دارد انتخاب کنیم. انتخاب امام خمینی واقعا الهی بود و بزرگترین معجزۀ آن همان پیروزی انقلاب با اون نفوذ دشمنان و حکومت طاغوت در ایران بود که بهتره از زبان خود امام عزیز و راحلمون توی ابتدای وصیّتنامه اش این موضوع را بخوانید. از آنجا که بسیار کار سختی نیست به منابع مختلف مراجعه کرده و با تحقیق تاییدیه های خاصّ رهبری را از طرف امام خمینی ره پیدا کنید مثلا در تلویزیون یک مستند در رابطه با همین موضوع بود که آقای رفسنجانی در آن زمان داشت در مجلس خبرگان یک خاطره تعریف می کرد و در آن این موضوع مشهود بوده همچنین خیلی موارد دیگر است و خود رهبری هم مواردی را مطرح کردن. البته احتمالا شما هم یکی از این ماجرا ها را شنیدید ولی اگر نشنیدید یه سرچ در رابطه با تایید رهبری توسّط امام خمینی ره بکنید و ویدیو های خوبی باید بالا بیاد. این موارد نشان از تایید الهی ولایت فقیه توسّط رهبری عزیز است چون تایید ایشان جانب امام خمینی ره بوده و خود امام راحل ره بسیار معجزات خاصّی دارند مثلا پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی و ... . اگر یکم مطالعه کنید کشور های حامی صدّام در جنگ را و وضعیّت عجیبی که در درون ایران پیش آمده بود اعم از ترور های گوناگون و نا امنی و شورش جدا طلبان به معجزه بودن جنگ پی خواهید برد.

مردم خود دور امام خمینی ره جمع شدن و ولایت فقیه ایشان کاملا مردمی بوده. امام خامنه ای مدظله العالی نیز علاوه بر تاییدیه امام راحل ره توسّط مجلس خبرگان تعین شده و خود اعضای مجلس خبرگان نیز توسّط مردم تعین می شوند لذا ولایت فقیه ایشان نیز قطعا مردمی است که نمونه دیگر حظور شکوهمند مردم برای شهادت حاج قاسم عزیز می باشد و دیدید مردم برای یک سرباز رهبری که خالصانه خادم ولایت فقیه بود چه ها که نکردند!

گفتنی ها بسیار است ولی به اینجا طفایت کرده و مطمئن هستم خیلی از شما ها از من حقیر اطلاع بیشتری دارید و خواهش میکنم اگر اشکالی در توضیحات من وجود داره آن را فقط به حساب ضعف بنده بگذارید. التماس دعای فراوان

 

التماس دعای فراوان

 

یا علی مدد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی