تبیینگران | همراه جهاد تبیین

یه هدیه معنوی ویژه | قرآن کریم ، عترت اهل بیت ع ، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی

ولایت فقیه شناسی فشرده یک

  • ۱۷

اینجا یا این مجاهدان اصلا مجاهد راه حق نیستند و به فرمان های خدا توجّهی ندارند و یا اصلا جاهلانه اطلاعی از فرمان الهی ندارند پس باز مجاهد نیستند چون جهاد یعنی حرکت در راستای فرمان الهی برای مقابله با دشمنان خدا ولی اینا حتّی فرمان الهی را در رابطه با کار خود نمی دانند چه رسد به مقابله با دشمنان الهی! خب حالا شاید سؤال پیش بیاد اینجا ممکنه این مجاهدان قصدی نداشته و فقط این دستور الهی را در نمی دانستند خب آیا دقّت کرده اید اگر موقعیّتی پیش بیاد که دستور آن صریح در قرآن نیومده باشد آنگاه باید امام به حق و ولی الهی آن را بیان کند اینجا که قضیه پیچیده می شود چی؟ خیلیا ممکنه اینجا دستورو ندانند و باید دانست حتّی در این حالت پیچیده نیز این افراد عملا مجاهد راه حق نبوده و قطعا اگر با این نام ضربه به اسلام بزنیم از دشمنان الهی هستند! حال جالب می شود بدانیم جهاد نه تنها در عرصه جنگ بلکه در آخر الزّمان که ما توش هستیم در تمامی عرصه ها قرین شده و ما نمی توانیم بی طرف باشیم زیرا در میدان جنگ شما باید وارد یک زمین شویدکه آن طرف یا با خدا و یا در برابر خداست لذا اینجا بی طرفان همان بی اعتنا کنندگان به دستور خدا هستند و این جز در برابر خدا بودن به شکلی دیگر معنایی نخواهد داشت. پس ما کار خیلی سختی داریم و کلید موفقیّت در این مشکل را نیز خدای رحمان به ما عطا کرده و فرمانده الهی و ولی امری داده است که سخنش کلمه به کلمه تفسیر قرآن است و تمام فکر و ذهن و کلامش عین وحی الهی معتبر و مستند می باشد و ما باید به امام زمانمان عج مراجعه کنیم. حال باز مشکل اینجاست که ما در غیبتیم و مشکلی بیش تر و فزون تر داریم. مطمئن باشید راه حلّ این مشکل را خدای مهربان قطعا از طریق ولی الهی به طرقی به ما رسانده فقط باید کمی رها تر بیاندیشیم.

از معصومین ع به ما رسیده که هنگام سختی مراجعه به آنها می توانیم (گاها باید) از افرادی که مورد اعتماد آنها هستند سؤال خود را بپرسیم و فضایل فراوانی برای عالمان دینی بیان شده که در احادیث زیادی به ما رسیده و احادیث معتبر و تایید شده کم ندارد. اینکه گفتم: ((گاها باید)) برای اینه که در برهه هایی مراجعه از نقاط دور به خود امام صحیح نبوده و حتّی امام مراجعان را رد می کردند زیر علاوه بر آماده کردن مردم جهت غیبت از منظر امنیّت شبکه های اطلاع رسانی امامان ع و حتی جان فرد مراجعه کننده رفت و آمد های مستقل فردی خطرناک بود. در زمان غیبت آقا صاحب الزّمان ارواحنا فداه نیز باید با مراجعه به این افراد مورد تایید اهل بیت علیه السلام از آنها کسب تکلیف کنیم. خب این افراد کیا هستند و از کجا بفهمیم مورد تایید اهل بیت ع می باشند؟ ما حدیث داریم که اهل بیت ع هر آنچه را نیاز داریم تا گرفتاریمان در این زمان رفع شود و به سمت ظهور آقا حرکت کنیم (هر آن چیز را در حدیث اصلی بسط دادیم) به ما عطا کردند و ما می فهمیم اهل بیت ع لااقل به طور غیر مستقیم برای چنین شرایطی ما را آماده کردند لذا قطعا ویژگی هایی برای روش تایید علمای دینی به ما دادند که حاصل احادیث و بیان های اهل بیت علیه السلام را تقریبا می توان شروط مراجع تقلید موجود در نظام اسلامی دانست(این شروط از روایات برآمده است). خب اینجا یه مشکل اساسی در رابطه با جهاد وجود دارد و آن فرماندهی قدرت در مسیر جهاد الهی است لذا مراجعه به مراجع تقلید فقط نمی تواند ما را در عرصه جهاد نجات دهد هرچند مراجع عالی قدر در مواقع حساس دست به کار شده و با حکم هایی از قبیل فتوای توتون و تنباکو که در تاریخ معروفه ما را در راه جهاد هدایت کرده و دست دشمنان را ناکام گذاشتند (در واقع ما با رهبری یک مرجع لایق جهت ولایت امر مسلمانان در زمان غیبت در آن برهۀ تاریخ مورد لطف خدا قرار گرفته و از توطئه بزرگی با واسطه امام زمان عج نجات یافتم).

قدرت در میدان جهاد الهی در دست یک فرمانده الهی بوده و بهترین فرمانده که خود به ما معرفی کرده امام معصوم علیه السلام است. حال ما بسیار نا فرمانی کرده و به واسطه جهالت و کوتاهی فراوانمان نتوانستیم از امامان علیه دفاع کرده چه برسد به اطاعت و به همین دلیل خدا تنها ذخیره الهی خود حضرت حجّت را از ما پنهان کرده تا هنگام اطمینان از اینکه می توانیم از او دفاع کنیم به ما بدهد. خوب میدانیم خدا قادر مطلق و دارای علم بی نهایت است لذا با گریه و زاری نمی توانیم خدا را اشتغفرالله فریب دهیم و باید قوی شده تا خدا برامون آزمایش هایی را بگذارد و ببیند واقعا توان داریم یانه زیرا اوّلا سنّت الهی بر امتحان از بندگان در دنیاست و با آنکه خدا می داند نهایت کار آمّاه جهت آمادگی بیشتر خودمان و فهم عیبمان ازمون امتحان می گیرد و دوّما خیلی لطف کرده 11 ذخیره الی را به ما عطا کرد ولی این آخرین ذخیره مانده است لذا ابدا بدون یک اطمینا تضمینی اونو نمی دهد و این نیز از لطف خداست چون بدون امام زمان عج اصلا هستی ای وجود نخواهد داشت و خدا تمام هستی به این سبب برپا نگه داشته که امام زمان عج هسن و ثانیّا اگر بیاد و باز کوتاهی کنیم دیگر ذخیره الهی نیست که بخواهیم با آن به یک جامعه جهانی الهی دست بیابیم. خدا یه سری قوانین در جهان هستی مقرر کرده مثل از جاذبه بگیر تا ثواب و اجر عمل های خوب و بد پس باید بدانیم قطعا خدا برای امر هدایت مردم هم قوانین دارد و یکی از مهم ترین رکن آن اداره توسّط ولی الهی می باشد و بدون وجود ولی الهی ای که خدا در هر زمان مشخص می کند ابدا امکان رسیدن به جامعه فاضله وجود ندارد. ما الآن امام زمان عج نداریم و برای مسائل مختلف می رویم پیش مراجع جهت کسب تکلیف تا کاری را بکنیم که از دستورات و سفارشات اهل بیت ع برآمده باشد. امّا اینجا یک موضوع مطرحه و آن هدایت قدرت یک جامعه دینی است. اگر افراد بخواهند که از خدا اطاعت کنند باید در تمام عرصه اطاعت خود را نشان دهند و نمی توانیم بگیم مثلا در مسائل فردی مثل نماز اطاعت می کنیم ولی با مسائل اجتماعی کاری نداریم اون تو دینی عجیب اجتماعی اسلام!

 

التماس دعای فراوان

 

یا علی مدد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی